Uitleg

De Boekenreismachine-escaperoom wordt gespeeld in een digitale ruimte, waarin diverse objecten, personages en items te vinden zijn. De speler kan objecten bekijken, met personages spreken en items oppakken door ze aan te klikken.

Zie onderstaande afbeelding waarop de verschillende schermonderdelen van het spel te zien zijn.

Avatar
Aflopende tijd
Huidige score
Geluid in- en uitschakelen
Volledig scherm in- en uitschakelen
Hints
Personage
Object (stapel boeken)
Inventarisbalk: Notitieboekje en banaan items
Schermafdruk escaperoom

Bovenin het scherm is de avatar van de speler te zien uiterst links), met daarnaast de aflopende tijd. In het midden staat de huidge score en met de pictogrammen helemaal rechtsboven kan de speler het geluid aan- of uitzetten, de volledige schermmodus in- of uitschakelen en een hint krijgen (vraagteken).

Banaan

Opgepakte items verschijnen in de inventarisbalk onderin het scherm. Items in de inventaris kunnen gebruikt worden in combinatie met andere items of objecten in de ruimte. Klik hiervoor eerst op het item in de inventarisbalk en vervolgens op het tweede item of het object in de ruimte.

De inventaris bevat altijd een notitieboekje, waarin de huidige taken zijn beschreven en nuttige aanwijzingen worden opgeschreven.