Over

Bij de ontwikkeling van de digitale escaperoom "De Boekenreismachine" zijn verschillende partijen betrokken. Het project is geproduceerd door de Flevolandse bedrijven AppRuption en WonderBit, voor FlevoMeer Bibliotheek.

Aapje

Dit project is mede mogelijk gemaakt door een subsidie van de provincie Flevoland. Het doel van dit edutainment-project is om kinderen in de leeftijdscategorie 9-12 jaar te stimuleren een boek te lezen. De escaperoom is een gamification-middel om kinderen op een leuke manier te laten ervaren dat lezen hartstikke leuk is. De kinderen komen in het spel letterlijk terecht in verschillende verhalen, beleven spannende avonturen en merken bovendien dat ze ook wat aan boeken hebben qua informatieve waarde. De makers verbinden met het spel positieve associaties aan boeken, lezen en de bibliotheek.

Koning

Over de makers

Dit spel is stand gekomen via een proces van co-creatie van ontwikkelaars WonderBit en AppRuption en medewerkers van FlevoMeer Bibliotheek.

WonderBit bouwt innovatieve (web)applicaties en IoT-oplossingen. AppRuption is een bureau voor creatieve projecten. FlevoMeer Bibliotheek verzorgt het bibliotheekwerk in een groot deel van Flevoland en telt zeven vestigingen waarmee het een dienstverleningsgebied bestrijkt meer dan 200.000 inwoners.

Dit spel is gebouwd met behulp van een nieuw ontwikkeld softwarefundament, speciaal bedoeld voor het maken van digitale escaperooms. WonderBit heeft hiervan voor dit project een licentie ter beschikking gesteld. Wil je ook voor jouw organisatie of instelling een escaperoom voor gamification-doeleinden inzetten? Neem dan contact op via escaperoom@wonderbit.com.

Alien

Dankwoord

De makers van de escaperoom willen specifiek de testers bedanken die hebben meegeholpen door het spel voor ons als eerste uit te proberen: Olav, Valerie, Dinand, Sebastiaan en Maxim: heel erg bedankt voor jullie hulp en waardevolle feedback!

Graag danken wij ook de leerlingen en leerkrachten die het spel in de klas met ons hebben getest en ons van nuttige suggesties hebben voorzien:

Tot slot danken de makers nog specifiek de bibliotheekmedewerkers uit het co-creatieproces: Babette, Martijn en Willy.

Mediakit

We hebben een mediakit samengesteld met het logo van de Boekenreismachine, het titelscherm en een paar afbeeldingen van spelpersonages. Je kunt dit bestand hier downloaden (4,1 MB).